Kategorie:
  • Pojazdy i sprzęt
  • Akcje
  • Ćwiczenia, pokazy, uroczystości
  • Muzea i sprzęt historyczny
  • Inne
  • polecane strony
  • Home > Pojazdy i sprz?t > Inne jednostki ochrony p.po?? > Portowa Stra?? Po??arna 'Florian' Gda??sk - Oddzia?? I

    "Florian" - Oddzia?? I - Nowy Port
    ul. Na Zasp? 57

    Sprz?t Oddzia??u I:

    312[G]21 - GBA 1,6/16 - Iveco 100E21/Magirus
    312[G]22 - GBA 2/16 - Iveco 192D11/Magirus
    312[G]25 - GCBA 9/48 - Steyr/Rosenbauer
    312[G]43 - SRt - Steyr 1291/Metz
    312[G]51 - SD 37 - Magirus 232D15

    SLOp - Peugeot 406
    SLKw- Volkswagen Transporter T4

    ???d?? hybrydowa

    Agregat pr?dotw??rczy
    Przeczpka we??owa
    APL

    Siedziba Oddzia??u I Portowej Stra??y Po??arnej 'Florian' mie??ci si? w Gda??sku-Nowym Porcie. W budynku przy ul. Na Zasp? znajduj? si? biura oraz siedziba Morskiej Stra??y Po??arniczo - Ratowniczej. Stacjonuje ty r??wnie?? jeden z zespo????w ratunkowych gda??skiego pogotowia.

    Ze wzgl?du na specyfik? ochrony przeciwpo??arowej w Gda??sku, Stra??acy z 'Floriana' bior? udzia?? w wielu akcjach na terenie miasta. Jednak ich g????wnym zadaniem jest ochrona portu gda??skiego.
    _________________________________________

    Historia

    Historia PortSP 'Florian' w Gda??sku si?gaj? p????nych lat 40. ubieg??ego wieku. D??wigaj?cy si? z wojennych zniszcze?? kraj potrzebowa?? intensywnej wymiany handlowej (m.in. eksport w?gla), o??ywiaj?cej gospodark?. Od 1946 nast?pi??a zatem intensywna odbudowa i rozbudowa portu gda??skiego. Poniewa?? szczup??e si??y i ??rodki Miejskiej Zawodowej Stra??y Po??arnej okaza??y si? niewystarczaj?ce do zapewnienia statkom i urz?dzeniom portowym nale??ytej ochrony, w 1947 powo??ano do ??ycia Portow? Stra?? Po??arn?. Juz w 1951r. stra??acy przeprowadzili si? do nowoczesnych koszar w lewobrze??nej cz???ci portu (obecny Oddzia?? I), pojawi?? si? r??wnie?? pierwszy statek po??arniczy, m/s 'P??omie??'. PortSP by??a strategicznie wa??n? jednostka dla portu, a konsekwentnie gospodarki kraju, tote?? ju?? od lat 50. by??a systematycznie doposa??ana w nowoczesny sprz?t produkcji zachodniej - do ciekawszych pojazd??w pozyskanych z zagranicy nale??a??a drabina mechaniczna angielskiej firmy Merryweather na szwedzkim podwoziu Scania-Vabis. Dzieki powo??aniu wyspecjalizowanej jednostki, zajmuj?cej si? tak??e prewencj?, liczba po??ar??w na terenie portu spad??a w ci?gu 5 pierwszych lat jej istnienia o ponad 60%. PortSP rozwija??a si? wraz z gda??skim portem - gdy rusza budowa Portu Polnocnego w latach 70., powstaje r??wnie?? Oddzia?? II przy Westerplatte (ul. Mjr Sucharskiego). W 1987r., u szczytu swej pot?gi, PortSP zatrudnia??a 370 ludzi, posiada??a 19 pojazd??w, 4 statki po??arnicze oraz liczne przyczepy i agregaty. W 1991r. Portowa Stra?? Po??arna zosta??a przekszta??cona w sp????k? (PortSP 'Florian' Sp. z o.o.).
    __________________________________________

    Wsp????czesno???

    Obecnie na wyposa??eniu PSP ??Florian? jest 9 samochod??w bojowych, karetke oraz sprz?t i samochody pomocnicze. Zadania zwi?zane z obs??ug? statk??w po??arniczych i ratownictwem morskim przej???a Morska Stra?? Po??arniczo-Ratownicza.

    Zadaniami PSP ??Florian? jest ochrona przeciwpo??arowa, ekologiczna i medyczna Portu, sp????ek portowych oraz przylegaj?cych do Portu cz???ci miasta. Poza tym asystuje ona przy prze??adunku materia????w niebezpiecznych, prowadzi warsztat naprawy podr?cznego sprz?tu przeciwpo??arowego oraz ??wiadczy us??ugi serwisowe tego sprz?tu na statkach, w sp????kach portowych i wielu firmach na terenie wojew??dztwa pomorskiego. Zadania te wykonywane s? przez 136 os??b.

    Opis na podstawie strony Portowej Stra??y Po??arnej 'Florian' - http://pspflorian.republika.pl
    _________________________________________

    Serdeczne Podzi?kowania dla Komendanta Portowej Stra??y Po??arnej 'Florian' za udzielenie zgody na wykonanie zdj?? oraz dla Stra??ak??w za mi??? wizyt?.